måndag 26 januari 2009

Studiecirkel-Nätverk


Just nu sitter jag på tåget på väg hem efter en dag i Småland. Tänk ett så underbart jobb jag har att få prata språkträning hela dagarna. Har en studiecirkel med 8 deltagare som alla jobbar på olika förskolor och skolor. I denna kommun har man grupper som träffas någon gång i veckan tillsammans med barn i olika åldrar. Tänk att få utbyta erfarenheter med varandra. Så skulle det fungera överallt att få träffas tillsammans med barnen och ge varandra tips. Denna träffen pratade vi om talet. Vi har redan träffats 3 gånger under hösten. Vi kommer att träffas ett par gånger till. Idag så fick jag själv ett jättebra tips. Att gå i en studiecirkel = att dela med sig av sina kunskaper till andra och få tillbaka av andra. Idag fick jag tips om att på en vit tallrik rita ett ansikten med olika munmotoriska miner. Kan vara glad, sur, räcka ut tungan säga m, brumma som en bil. Det kommer mer bilder senare. Sedan sist har jag startat ett par nya nätverk runt barn - vuxna med språkstörning. Tänk vad ett nätverk kan göra. Tillsammans blir man starka och alla vet mera och språket och allt runt omkring. Alla behöver vi mera kunskaper om språket.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Va roligt att hitta dig här, hit ska jag kika in ofta. Bra idé med den vita tallriken! //Ylva

    SvaraRadera
  2. Lägger in foto på konstverken senare under veckan. Har haft lite datastopp ett par dagar. Men vi har räddat alla dokument men jag behöver en ny dator. Hittar kanske en imorgon??
    /Maggan

    SvaraRadera
  3. Jag får väl be om ursäkt för idag, såg inte dig på förskolan fast jag visste att du antagligen var där! Hade inte en tanke på det när jag störtade in, hade Jack sovandes i bilen.//Ylva

    SvaraRadera
  4. Det är ingen fara jag var ju upptagen i samlingen. Maja(teckendockan) hälsar på några dagar på förskolan. Duktig han var redan på alla djuren i teckenpärmen. Återkommer med lite förslag till övningar ni kan jobba med. Idag har jag köpt en ny dator alla dokument och e-postadresser är räddade. HURRA!
    /mamma moa

    SvaraRadera
  5. Åh va bra, vilken tur du hade! Ja han har fått bra kläm på djuren! Jag väntar på övningar, ingen brådska! Idag har syrran varit här och jobbat med Babblarna! :o)

    SvaraRadera